Wednesday 20 August 2008

Margaret cardigan-III-小外套袖口已經好了~剩下領子跟下擺-nearly there,only collar and lower hem to go!



因為之前英國天氣頂溫暖的,溫暖的駝毛握在手上打不下去,另外也擔心手出汗把我的外套弄髒
所以就認真的打起我的包包.目前包包已經打完剩下縫內裡跟把手(但通常這種時候最懶~不知道這樣拖下去又要多久@@) but anyway,天氣又變冷了,所以就趕緊回來打我的小外套!


I havne't continued knitting my cardigan for a long time. One was because it was quite warm in the UK. It was very difficult to hold such warm alpaca yarn to knit; also I was worried my sweaty hand might dirty my cardigan. That was why I started knitting my fake-a-gamo. ( my fake-a-gamo is almost done. the last job I need to do now is to sew the lining and handles. I normally feel lazy to complete the last part. but anyway, it's gettting colder again., so I back to my cardigan now.

這是我第一次棒針編織之後用鉤針收編,一開始又是看不懂到底是在搞什麼,非常感謝regina,還有羊咩告訴我那些外星符號的意義,趁著週末也在家狂看itube跟clover的鉤針打法,所以昨天在火車上終於打出來第一個袖口ㄟ.雖然在火車上但我還是興奮的拿我的手機把第一個鉤針的小作品拍了下來(像小朋友一樣!)

This is the first time I use crochet. At first I didn't know how to do crochet, let alone the pattern. Thank Regina and sheephouse to help me understand the pattern. I worked very hard to watch on itune and clover to learn how to do crochet. maybe the experience of provisional cast-on, It didn't take me long time to pick itup this time. I made my first ssk and 3 chaing stitches on the train yesterday. Although I was on the train I still couldn't help take out my mobile to take the picture.

袖口其實是用羅紋編(一上針一下針),不知道為什麼總是有一兩個洞洞所以我現在第二個袖子有拉緊一點好像就沒這狀況~,我看我第一個袖口可能會拆掉重打.因為我覺得那些洞很醜,另外拉緊一點袖口才不會太大,現在有24公分,我想要收到22公分左右,目前我比較滿意第二隻袖子的寬度.




The cuff is knitted by 1k1p. It wasn't a very difficult one but I didn't know why I had several holes on my cuff.=.= Now I am working on my 2nd cuff. After trying to knit it tighter, this situation seems gone. I think I will unravel the first cuff. One is because I don't like those holes, the other is I think the first cuff is a bit too loose. It is 24cm, I reckon 22cm might be a better width for me.

收編是用兩針併一針加三鎖針.因為我剛開始打鉤針,還不太會控制拉線的力道,所以一下子因為拉太緊,線過不了洞,一下子又因為放太多,左手食指已經抓不住線了...OH MY GOD!!昨天在收編的時候打到我都流眼淚(我太專注在盯作品了)這樣真傷眼睛~~@@ 不知道何時我才能好好的控制我的線,根據我打棒針的經驗,大概需要兩三個作品來磨練@@

the edging is knitted by ssk, 3 chian stitch. This is the first time I do crochet, so I have no diea what is the best way to pull the yarn. My tears were coming out after I concentrated on the project too much. It wasn't good for my eyes. I think I need more practice to control my yarn.

羅紋編不難只是要花很多時間打...........所以現在要用時間換取成果.....果然我討厭只是在那邊1p1k...

1p1k isn't hard jsut takes time. I really don't like doing boring 1k1p.

打完第二個袖子後我把第一個拆啦!因為覺得真的太寬..但還是有莫名的洞洞~~這到底是為什麼阿!!! 收第二個袖口時開始收編收的比較快了..果然打勾真需要練習壓!!

21/8 開始打領子(或是說下擺)可能打了一晚已經眼花撩亂了但還是很想繼續,所以就有點神智不清.一開始因為邊邊有點捲起來所以不是很確定線要穿到哪邊後來終於搞定又發現怎麼兩邊剩下的袖口長度不太一樣量半天到晚上十點多終於算對了但其實跟一開始一樣我可能是因為拉到織片所以量起來長度會不一樣吧..

I start knitting the colar on 21/8. Perhaps I was much tired than I thought. The right thing I should have done is take a rest and start the next day. So I struggled in the left length between the two sides. First was I the slightly curly edge made me confused where should I put my needle in. then was the balance of the left edge of both side of the main body. I thought I waste about 1 hr to figure out I was right at the first time!!!! I reckon I accidentally pulled it to cause the mistake.

4 comments:

Anonymous said...

哈嚕~來你家參觀~
我買那些細毛線主要是做蕾絲作品,但是有些顏色是為了搭配我原先就買的羊毛線,因為那些屬於細線,但是書上要求要中粗線...所以我會搭配一條極細線..就可以跟書上的針目一樣啦~不用改織圖的好方法.
其實我35顆才買1125台幣而已..很便宜啦~哈哈~而且...冬天即將登場唷~

Celia said...

鉤針的力道我也控制的不是很好,仔細看就會發現我的長針有長有短,還需要多多練習呢。

加油!等著看成品照喔!

RO said...

努力中~~但可能需要一段時間~~
我現在開始擔心會失敗~~=.=
因為覺得白色看起來可能會很腫@@

RO said...

真的好便宜ㄟ~~~我這邊都沒這種好東西~~~~