Tuesday 8 April 2008

What knitting inspires me...打毛線的啟示


I never realized how much knitting will change my life. But I do learn a lot after starting knitting. Take Yo for example. At first, I didn't know which way to yarn over, should I do it clock-wise or counter-clockwise? And the point is the yarn will change it position depends on the stich you've knitted.


如果硬要說打毛線改變我的一生是有點誇張,但我發現打毛線中也有很多人生的大道裡呢.像是我剛開始不會打YO-Yarn over,雖然道理就是多繞一圈增加stitch,也有人說就是把毛線拉到前方,但毛線會因為上針下針方向不一樣,打下針完,線會在後方,打完上針,線在前方,當你打完下針要再打下針,你就需要把線拉到前面(反時針喔),打下一個下針,線會自動的繞一圈打完上針線已經在前面了,下一針要是下針,就不需要動.理由跟上面一樣,打下一個下針,線會自動的繞一圈那打完下針要打上針,你必須多繞一圈否則只是拉到前面就跟1k1p一樣,多繞一圈才會有增加一個stitch的效果

I struggled a lot and learned by trial and error. It also remides me the very first beginning I didn't even know how to knit 1k1p, so I accidentally made YO then. and also I tried to turn over and of course it would not be right!


這是學習的過程,我本來也不知道就亂繞一通,但打阿打的突然就會了,很幸運的是剛開始多繞一圈洞也沒有特別大...突然想到我剛開始連1k1p都不會,因為我不知道怎麼順毛線的方向,所以當初還不小心打成YO,也有把針整個反過來打,完全不知道自己在打什麼

When knitting, you have to stop and check. if you just keep knitting you'll never know when you made a mistake. Suppose you found one, and then it's time to consider to keep knitting or redo!!My mom-in-law often just skips it and continue, but I can't. I will definetely undo it . so it's not easy to run for perfection!

另外當分心時常會打錯,所以常要停下來看看剛剛打了什麼,否則等一下是要裝瞎子沒看到繼續打下去還是拆呢?這就是考驗人性的時候,像我婆就是會繼續打當成沒看到,但我就很龜毛一定要拆,因為不覺得不拆很彆扭嗎?所以追求完美也是要付出代價的...
This article just some thoughts. I am glad I have a wonderful husband. Most of the time he would like me to share with him. Unfortunately he can't understand what is knit, what is Purl. But even though. he's a perfect listener although most of the time he isn't sure what I am talking about. I am glad to know myself more through knitting. I think I am that kind of girl who will keep trying til I make it in everything.

這篇完全是在自言自語自己的心得,因為跟安迪分享他很開心,但他聽不懂我在那邊knit, purl個什麼....不過他是個好聽眾,雖然聽不懂但很努力參與...也透過打毛線對自己認識更多,我想我就是不會的東西就是要學會,這一點真的是不管是什麼事情都是一樣的態度(羞~)

No comments: